چهارشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۵
نظرات: ۷۶
۶
-
فاز اول انتقال آب به تهران به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

فارس: استاندار تهران گفت: پروژه انتقال آب از خارج از حوضه آبریز به غرب استان تهران ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا چند هفته آینده فاز نخست این پروژه آغاز می‌شود.

محمدصادق معتمدیان، استاندار تهران، صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی با موضوع «آب، چالش‌ها و راهکارها» با تشریح آخرین وضعیت منابع آبی استان و برنامه‌های مدیریت بحران گفت: اولین بار است که یک دوره متوالی ۵ ساله خشکسالی را داریم که این خشکسالی فقط مختص تهران و کشور ما نیست و مساله آب به عنوان چالش جهانی مطرح است.

معتمدیان به برنامه‌ها و اقدامات برای تأمین پایدار آب استان تهران اشاره کرد و افزود: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما، انتقال آب از خارج از حوضه آبریز به غرب استان تهران است. این پروژه با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در حال اجراست که ۹۰ درصد پیشرفت دارد و روزانه بیش از ۷۰۰ متر لوله‌گذاری با لوله‌هایی به قطر ۲ متر انجام می‌شود. فاز اول این پروژه تا چند هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد و ماهانه ۷ میلیون مترمکعب آب به غرب استان منتقل خواهد شد و فاز دوم در اواخر مهر ماه انجام می شود که سالانه ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب تأمین خواهد کرد.

وی در تشریح دیگر پروژه ها نیز گفت: در شرق تهران نیز امکان تأمین آب فراهم شده و در حال برنامه‌ریزی هستیم. همچنین پروژه رینگ آبرسانی قمر بنی‌هاشم به طول ۱۷۰ کیلومتر به منظور تعادل‌بخشی و بهینه‌سازی مصرف آب در حال اجراست که ۱۵۰ کیلومتر آن انجام شده و ۲۰ کیلومتر در شمال تهران باقی مانده است. هدف ما ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی و عادی نگه‌داشتن زندگی روزمره مردم در تهران است.

استاندار تهران در ادامه تأکید کرد: در شرایط فعلی، صرفه‌جویی می‌تواند بسیار مؤثرتر از انتقال آب باشد. برای مثال، دو پروژه انتقال آب نیاز به سرمایه‌گذاری سنگین دارند تا ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب به تهران برسانند، در حالی که با فرهنگ‌سازی مصرف درست، می‌توان به صرفه‌جویی ۳۲۰ میلیون متر مکعبی دست یافت.

معتمدیان ضمن اشاره به الگوی استاندارد مصرف، گفت: الگوی مصرف آب برای هر فرد ۱۳۰ لیتر در روز است اما در استان تهران متاسفانه ۶۲ درصد مردم تا ۲۶۰ لیتر و ۷ درصد مردم مصرفی فراتر از دو برابر دارند. از طرفی ۳۱ درصد مردم الگوی مصرف را رعایت می‌کنند که جای تقدیر دارد.

معتمدیان با تاکید بر این نکته که قطعی آب تاکنون نداشته ایم، گفت: فقط افت فشار در حال اعمال است که ساختمان‌هایی که دارای مخزن و پمپ باشند مشکل قطع یا نوسان فشار آب نخواهند داشت لذا لازم است همه آپارتمان‌ها به مخزن و پمپ مجهز شوند. حدود ۸۰ درصد از آپارتمان‌های تهران دارای مخزن و پمپ هستند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 74
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • من IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۱
    خداروشکر..اما باید باز هم آب رو قطع کنن چند ساعت در روز..تا مردم فراموش نکنند که آب رو صرفه جویی کنن
    • مممد IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
      سواد داری سرانه مصرف آب برای مردم ایران10درصد است مابقی درصنعت وکشاورزی مصرف میشه یه کم سواد داشته باش بعد حرف بزن
    • مممد IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
      سواد داری سرانه مصرف آب برای مردم ایران10درصد است مابقی درصنعت وکشاورزی مصرف میشه یه کم سواد داشته باش بعد حرف بزن
    • سعید DE ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
      ا ر ز شی لطفا ادرس بده تا اب خودت قطع کنن
    • علی IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
      حرف بیخود نزن مشکل از بعضی مسئولان احمقه ک 20 سال پیش باید ب فکر نحوه آبیاری کشاورزی میکردن و کاشت برخی از محصولات رو ممنوع میکردن تا اینجور هدر رفت نداشته باشیم ک آب رو ب روی مصرف کننده های ضروری ببندیم و صنعت رو تعطیل کنیم
  • احمد IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۱
    درآموزه های دینی ماآمده اصراف گناه بزرگی است که متاسفانه دراکثرمواردزندگی رعایت نمی کنیم
    • خاله اغلو IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
      در آموزه های دینی شما نگفته اختلاس ، رانت ، احتکار، سلطان انواع مواد خوراکی ..‌پاچه خواری ..‌حرام است ؟
    • عدالت IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
      اره راست میگی اصراف حرامه ولی دزدی از بیت المال حلاله ....
    • Sadra IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
      در فرهنگ دینی ما همچنین اومده بی کفایتی مسئولین گناه بزرگه!!!
    • امیر BG ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
      آره همش تقصیر مردمه تو خوبی
    • آوا IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
      درست منم قبول دارم یک قطر ی قطر هست خواهش میکنم وقتی ماشین پاکینک هرچی ک هست نشورین خواهش میکنم
  • سید IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    تمام کشور رو دارید فدای تهران میکنید
    • ... IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
      اکثر تهرانیها شهرستانیهایی هستن که گاو و گوسفندشونو فروختن اومدن تهران و الان زبون در آوردن که: تمام کشور رو دارید فدای تهران میکنید.
    • مهسا IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
      برای اینکه تهران مکان زندگی تمام شهرستانیاس، اومدید شلوغ کردید حالا میگید چرا توجه به تهران میشه!!!!
    • ساسان IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
      بیشتر مردم تهران از شهرستان مهاجرت کردن!
  • حمید احمدی IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    زنده یاد پرفسور پرویز کردوانی مکرر در برنامه های تلویزیون هشدار مواجه شدن با بحران خشکسالی و کاهش بارش نزولات آسمانی را بعنوان تهدیدی جدی متذکر می شدند ، ای کاش به هشدارهای آن بزرگ مرد توجه و بسترهای متناسب مهیا می گردید ، بنا به اعلام ناسا شرایط خشکسالی خاصه در کشور ما تداوم دارد و مسئولین مربوطه از هم اکنون بایستی چاره اندیشی و فرصت سازی نمایند .
  • ایمان زمهریر IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    این تهیه آب از سایر حوضه ی آبریز تهران کجا هست؟ اونها تنش ابی ندارن؟؟
    • علیرضا IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
      اصلاً نگفتن از کجا که صدا از کسی در نیاد
    • میر DK ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
      از طالقان کرج دارم آب میدن به تهران خودمون مشکل آب داریم اینا بلد نیستن مشکل حل کنن فقط بلدن خراب کنن خوب اینجوری پیش بره طالقان هم خشک میشه فقط میخوان یه چند صباحی مشکل اب تهران حل بشه
    • امید IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
      فعلا تمام ایران تنش آبی داریم
    • فریبرز گیلانی JO ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
      بله این اب از سد طالقان قراره بیاد و خدا کنه که به حال روز سد کرج دچار نشه . البته که اون هم چندان تعریفی نداره.
  • ناشناس IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    آب نباشد زندگی نیست عالی آب را روانه سد کنید تا مشکلاتی پیش نیاید
  • مهدی IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    سلام عرض ادب...مناطقی که افت فشارنداره،چه نیازی به پمپ ومخزن هست؟چه آب داخل منبع تصفیه خانه اداره باشه چه داخل منبع!وقتی آب نباشه اون داخل منبع هم تموم میشه وپرنمیشه...خواهشا به مردم برای خریدپمپ ومخزن فشارنیارید...قیمت ها نجومی شده...به نظربنده هفته ای ۳روزآب روقطع کنیدولی مابقی روزاآب روبافشارعادی بزاریدبرسه...درضمن سامانه سوت زنی برای افرادی که ماشین ودرب خونه و...میشورند بگذاریدتاابشون قطع بشه
  • بازنشسته IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    باسلام و احترام.ماکه ساکن جنوب تهران کهریزک هستیم در۲۴ساعت فقط ۶ساعت آب داریم آنهم نه یکسره.درضمن بااین گرانی چطورمخزن بالای ۱۰میلیون تومان تهیه کنیم؟
  • ای خدا IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    بزرگوار سهم مصرف خانگی آب فقط 10درصد هستش ،و بیشتر 80درصد سهم کشاورزی هستش ،هرچقدر هم شما در بخش خانگی صرفه جویی کنی بی نتیجه خواهد بود.
  • پژمان DE ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    حکومتی که ۴۷ ساله در یکی از خشک ترین کشورهای جهان به نیازمند و وابسته شدید به باران های سالیانه است، در این ۴۷ سال فکری به حال این معضل نکرده، واقعا جای تاسف دارد. پروژه شروع شده داره انجام میشه؟ فاز دوم؟؟ دیره دیر. چرا امارات متحده عربی یا عربستان مشکل آب ندارند؟ اونا که فقط بیابون و ماسه زارند!!!!! یاد بگیرید!!!!!
  • taymaz IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    اینکه دوستان خشکسالی با دین یکی و مطرح می‌کنید اشتباه مردم عادی استخر ندارند مردم عادی در حمام منزل از وان استفاده نمی‌کنند مملکتی که خشکسالی داره از کولر آبی استفاده نباید که اما همه اینها برای مردم عادی کدام از سران مملکتی از کولر آبی در منزل استفاده میکنه چین بخاطر پولی که داده از برق مت استفاده میکنه هر کدوم از آقایون ماینر گذاشتن برای تولید و افزایش حساب ارزی بانکی خودشون مردم سختی می‌کشند بس
  • حسینی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    چرا دروغ میگن مامرزداران هستیم ۲ روزقطعی آب داشتیم وفشار کم
  • Babak IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    درود هم وطن اریایی اصیل من لطفا رعایت کنین ک برای فرزندان ایران زمین خشکسالی ارث نگذاریم سپاس بیکران♥️ وصیت کوروش کبیر هم به خشکسالی اشاره داشته و از دیر باز کم ابی بوده
  • محمد رضا IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    درخصوص مشکلات کم آبی که یکی از مهمترین مسائل کشور می باشد. خیلی در خبر گزاری ها صحبت می شود ولی کس از مسئولین سازمان آب و فاضلاب که متولی این امر می باشند سوال نمی‌کند چرا تا حالا به فکر حل این همه مشکل نبودن. لطفا توجه بفرماید 80 درصد آب مصرفی شهر به فاضلاب تبدیل می‌شود واین نهاد تاکنون هیچ اقدامی چهت بازیافت و بهره برداری از آن انجام نداده اند چرا؟ در حال حاضر آب 5 سد شهرستان های اطر
  • محمد IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    در حال حاضر آب 5 سد از شهرستان های اطراف به تهران منتقل می‌شود واین یعنی مهاجرت مردم این مناطق ونابودی کشاورزان این شهرها یعنی نابودی خاک این مناطق یعنی تشکیل کانون گردخاک چرا برای کم آبی سعی نمی کنند مشکلات موجود را حل کنند. باز هم انتقال آب!!! باز هم مشکلات زیست محیطی!!!
  • تاری اباصلت IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    حق زیست بوم حق حیات ما است وقتی هیچ درک و احترامی قائل نیستم برای زیست بوم لاجرم درد زیست بوم منقل میشود به بشر بشری که ناسپاس فساد گر این پروژه هم پرژه زیاد خواهی است که حق آن تعدیل شده است اصل موضوع این پروژه زشت قبیح است که خسارات بعداً پژواک میشود بنده می توانم در حوزه آب مقالاتی تقدیم کنم که ریشه‌ای مشکل آب فلات ایران قویا حل شود نه اینکه ایجاد مشکل ماسونی عبری کنیم تا هزینه پروژه ایجاد شود
  • بهرام اسماعیلی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    سلام خدا قوت. میشه بگی اب از کجا می‌کشید ب غرب تهران
  • علی IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    راه حل منو برسونید دست مسئولین که دلسوزراه آب ازسمت دودریا درست کنند به تمام شهرها وهرشهری دریاچه مصنوع بزرگ درست کنند باعث میشه 6ماه سال بارون بوجود بیاد دوم میتوان ازآب دریا تاحدودی تسویه کردبرای کارخانجات ومنازل برای شستشو وفقط آب شیرین برای آشامیدن باشه
  • آرش IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    سلام . آخ چرا در این بحران دوباره آبرسانی رو راحت میگید !! در حالی ک خیلی از شهروندان در مصرف آب صرفه جویی نمی‌کنند. و ب تمام حاشیه نشین و شهرستانها ظلمه ک در قطعی آب باشند و در تهران راحت آب رو هدر بدن آخ این انصافه ؟
  • علی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
    مهم اینه که خاتم الانبیا پروژه رو بگیره حالا مشکل حل نشد یا یه مشکل به موازات بوجود اومد بالاخره مصرف مردم بالاست
  • عماد IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    سلام این اقدامات چرا در ۴۰سال گذشته صورت نگرفته چرا برنامه ریزی لازم صورت نگرفته
  • محمد حسین GB ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    خب مثل کشورها ی حوزه خلیج فارس آب را از دریای عمان و خلیج فارس بکشید تا در داخل کسری ایجاد نشه .
  • احمد IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    تعریف الگوی مصرف، یعنی پاک کردن صورت مسئله. برای مدیریت بحران آب کافی است، شیوه مصرف آب را در کشاورزی و باغداری تغییر دهیم. فراموش نکنیم که بر خلاف تصور همگان، آبیاری قطر‌ه‌ای نیز چندان مناسب نیست.
  • داود IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    این کولر ابی اشغال ها رو جمع کنید چمن کاری هم نکنید بعد بگید صرف جویی کنید
  • غلامحسینی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    وقتی ۹ درصد آب شرب برای مصرف خانگی اینگونه مدیریت میشود با فرض رعایت همه مشترکین باز هم یعنی ۹۱درصد مشکل حل نشده بنظر شما یعنی نباید مشکل مدیریت نگهداشت آب برایش چاره ای اندیشیده شود. بنظر شما ننگ آور نیست رویان نوشهر که در کنار دریا قرار دارد دوازده ساعت قطع آب داشته باشند بنظر من مدیریت آب از دهیاری ها که متاسفانه اغلب سواد کافی جهت اداره روستا و به تبع آن منابع آب را ندارند شروع گردد، و...
  • ناشناس IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    صنایع پوشالی که هیچ نفعی به حال مردم وکشور ندارد وفقط وفقط چند گروه خاص باند مافیایی از طزیق آن خون ملت را توشیشه کردن وباعث کم بود منابع آبی شدن مانند نوشابه وآب معدنی و امثال آن باید تعطیل شود آبی که بقیمت زندگی مردم تهیه تسویه می شود تبدیل به نوشابه نوشیدنی های مضر میکنن وبه بهای گران میفروشن
  • مینا IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    این یه بحران ملیه . اگر قراره صرفه جویی بشه، همه باید صرفه جویی کنن نه فقط مردم عادی . امیدوارم صرفه شامل حال همه از جمله از ما بهترون ها هم بشه . ما که ۵۰ متر بیشتر از خاک این مملکت رو اشغال نکردیم . سونا و جکوزی و استخر هم نداریم . حتی موقع وضو گرفتن هم صرفه جویی ای مد نظرمونه . خدا رو شکر فردای قیامت خیالمون راحته
  • Amin IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    80 درصد آب شرب کشور در بخش کشاورزی هدر میره . 10 تا 12 درصدش توسط صنایع و کارخانجات و مشاغل کوچکتری مثل کارواش و ... هدر میره . کمتر از 10 درصدش هم توسط بخش خانگی یعنی مردم استفاده میشه ( البته با احتساب اسراف مردم). بنابراین با وجود اینکه صرفه جویی مردم تقریبا هیچ تاثیر قابل توجهی در جبران کمبود آب نداره ، ولی بازم صرفه جویی کنین. چون بی عرضه ها (مسئولین) قرار نیست کاری واستون انجام بدن.
  • توانا IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    دستانی به عمد یا نا آگاهانه در پی به آشوب کشیدن کشور هستند و وفاق ملی را خدشه دار میکنند . آبرسانی از دریای عمان تا اصفهان طی فقط ۲ سال و حالا آبرسانی به تهران با این سرعت و معطلل گذاشتن بیش از ۱۵ ساله طرح آبرسانی به دریاچه اورمیه از ارس آنهم فقط با فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتر آنهم در حالیکه جان ملیونها انسان با ریزگردهای نمکی در خطر است و محیط زیست دریاچه را میتواند نابود کند سئوال برانگیز است .
  • ح.پناهی IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    در قانون توزیع عادلانه آب . تامین تا مصرف و مالکیت آب بعهده دولت است . چگونه دغدغه شهید رئیس در کشور آب بود . وبلاگ صراحت میگفت تامین آب شما بعهده ماست. لطفا دولتمردان فکر بهیه در تامین باثبات آب داشته باشند . مردم از تهدیدات دولت استرس دارند و قوت قلب مردم دولت است خواهشا امید وامیدوارم سازید. سپاس از دولت پزشکیان
  • پیپنییت IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    استاندارد مصرف سرانه ی آب شرب و میانگین جهانی سیصد لیتر هست و ایران زیر دویست لیتر پس مزخرف نگید و بی عرضه گی خودتون و گردن مردم نیاندازید با صد میلیارد دلار میشود به روش درست دبی سی هزار متر مکعب آب دریا رو با تصفیه در حد قابل آشامیدن آورد توی مرکز کشور بجایی این کارهای کوچک عوام فریبی درضمن کل مصرف مردم شش درصد از کل مصرف آب هست شماها فقط چرتو پرت و دروغ گفتن بلد هستید جمع کنید خودتون و
  • راستکردار IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    فقط فعلا تو مرحله هوش مصنوعیه😂😂😂
  • شهرام IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    چرا جلوی این شرکتهای اب معدنی رو کسی نیست بگیره اخه این همه آب ازکجاشون میارن که تریلی تریلی میفرستن خارج کشور
  • مجید IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    کاری که ۴۰ سال انجام نشده الان چطور با چند روز تمام کی شود
  • مجید IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    کاری که ۴۰ سال انجام نشده الان چطور با چند روز تمام کی شود
  • ایرانی US ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    آقای معتمدیان درست میگن. مردم مقصرند نه تنها در زمینه آب، بلکه برق گاز هوا گرانی و کلا هرچیز دیگری. و شما مسئولین باشرف فدای ما مردم بیشرف شدید. رو که نیست سنگ پای قزوینه.
  • جلال رجبی IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    آقای محترم که میگی سواد نداری میگی سرانه مصرف انسان 10درصد هست 90درصد برای کشاورزی و صنعتی هست شما لطفاً برو تحقیق کن بعد انتقاد کن از سواد مردم اگر غروب‌ها یا صبح در کوچه‌های شهر بگردی میبنی که مردم چقدر آب هدر میدن برای شستن ماشین در خونه حیات خونه یا بعضی خانه ها کارگر میارن فرش می‌شورند یا بچه‌ها ساعتها با به هم می پاشند آب بازی می‌کنند یا اینکه طرف شیلنگ کشیده بیرون داخل جوب می‌شوره
    • محسن IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
      اقای محترمی که از اون اقای باسواد دارید انتقاد میکنید سما اطلاعات تون در این زمینه کافی نیست و نمیدونید که ذخایر ابی یک کشور با این عظمت با ماشین شستن هدر نمیشه و اون اماری هم که اون اقای باسواد گفتن یک عدد و ارقام درست و کامل وبین المللی هستش و تمامی کارشناسان ایرانی و خارجی این موارد رو تایید کردن که کشاورزی به روشهای سنتی و صنایع ۹۳ دصد سرانه اب کشور رو در طول سال به خودشون اختصاص میدن
  • شایان IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    همه مردم ایران الان چندین دهه هستش مشکل بی آبی دارن ، همه شون هم مالیات پرداخت کردند ، هیچ فرقی هم در پرداخت مالیات با پایتخت نشین نداشتن ، اونوقت دولت میگه همه اقوام یکی هستن ، شما همه بودجه رو فدای تهران میکنین ، در شهرهای دیگه همچین پروژه ای اگر اگر اگر اجرا بشه دهه ها طول می‌کشه اونوقت از ما مردم انتظار همدلی با اقوام فارس دارین
  • بیننده GB ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۳
    خوب این اب که به راحتی میشه الوده بشه بین راه
  • محمود NO ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    مستند مادر کشی و بی گدار، در مورد بحران آب را ببینید و بعد در مورد این پروژه خودتان قضاوت کنید.
  • محمود IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    درود بر شرف سرداران ارتش وسپاه که از خاک کشورعزیزمون دفاع کردند...این مشکل آب هم با تلاش دولت حل خواهدشد، نگران نباشبد
  • مراد IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    دوباره زیاد کردن آب بدون مدیریت صحیح؟! ونتیجه افزایش مصرف وخشک شدن منابع آبی؟! .... برنامه ها وطرح های، هزینه بردار ومخرب محیط زیست تون رو ببره؟؟!!
  • مهدی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    خوب بعد دشت قزوین طالقان و هشتگرد و توابع از کجا باید آب مورد نیاز را که به تهران انتقال داده شده تامین کنند یا در وقت چاره جویی کسی راجب این مطلب فکری نکرده و گفته آند خدا کریم است
  • حسین IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    ۹۰درصد آب ایران صرف کشاورزی برای تولید کدو وهندوانه میشه
  • فاطمی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    فقط میخوان صورت مسئله رو پاک کنن،کاهش فشار،یعنی افزایش مصرف،چرا؟چون مجبوری پمپ بذاری که هم مصرف برق داره و هم اینکه باهراستارت پمپ(بازشدن شیر)کلی آب هدر میره(تنظیم فشارند ثانیه زمان میبره)،یعنی کاهش فشارمرکزی=نصب پمپ=افزایش مصرف برق وآب باهم مسئولین بیسواد=آفت جان مملکت
  • پیمان IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    عوض وارد کردن آب و کلیه سرمایه و پول مردم کل ایران به تهران ، تهران را منتقل کنید
  • Ata IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    آقایان نه جمعیت را زیاد و نه برای تهرانی ها اینقدر هزینه بکنید و افاغنه را هم بیرو کنید وگر نه هیچ طرحی موفق نخواهد بود اگر هم جرءت دارید مناظره برگزار کنید
  • pirouz IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    وقتی همه امکانات دراختیار تهرانه و به تهران رسیدگی میکنند مشخصه کسی دیگه شهرستان نمیمونه یه ذره به شهرستانها بها داده بشه کسی تهران نمیاد
  • شاهد IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    بیشترین مصرف اب و اصرافش توسط افغانها انجام میشه دیدم که میگم . حالا یا از دشمنی اینکارو میکنن یا مفت وارزان بودن اب . ده میلیون افغان مصرف کننده اب برق گاز بنزین نان و کالاهای اساسی باید اخراج بشن مشکل نود درصد کمبودها وناترازیها حل میشه
  • Darya IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    می‌خواهند شهر دیگر را بخشکانند تا تهران را آباد کنند ،
  • ذلیخا IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    سلام باید ابرهاروبارو کردتا باران بیاید سدهاروپراب کرد وگرنه آب سدهاهم بزودی تمام خواهدشد امسال هیچ باران درستی نیامدته مانده باران پارسالوداریم استفاده می‌کنیم اونم داره خشک میشه
  • اکبراحمدی US ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    این خط لوله که نام بردید من پیمانی کار کردم شرکت مربوته سی درصد پول مارا خورد کسی هم جواب گونشد
  • ,امین حسینی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    خشکسالی بهانه است تهران دارد می‌ترکد صنایع را انتقال دهید یا لا اقل گسترش ندهید جلو آب دزدی بگیریدبهای آب اصلاح پلکانی کنید
  • کاربر TR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    وقتی پخمگان جای نخبگان بنشینند ،همین میشود!
  • عارف IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    مردم همیشه، همیشه و همیشه مقصرند
  • جواد IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    والا نمیدونیم خدا کنه کا راست باشه! ما که از خدامونه چون خودشون میدونن مردم این بدون داشتن آب نمیتوانن زندگی کنند و اگر غیر از این انجام دهند خودشون بهتر میدونن که فاتحشون برای همیشه خوندست!حکومتی که نیازهای اولیه مردمانش رو نتونه برطاورده کنه خب اصلا برای چی بر طر مسند کشور باشه؟نه خدایی؟مگه اینکا واقعا فکر کنند که این مملکت ارث نداشته پدریشان باشد وگرنه اگر نتونن کاری واسه مردم کنند باید بروند!!
  • گل آقا IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۶
    دولت بره حق آبه مردم رو از افغانستان و ترکیه بگیره.

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی